Jälleen on kisattu Vuoden parhaasta Asiakaspalvelusta. Viime keväänä starttasimme kilpailun uudistetulla arviointikriteeristöllä, jossa mukailtiin mm. COPC (Customer Operations Performance Center) -standardia. Arvioinnissa kiinnitimme huomiota asiakaspalvelun johtamiseen ja suunnitteluun, prosessien hallintaan ja laatuun, henkilöstöön ja ihmisten johtamiseen, asiakaskokemukseen sekä suorituskykyyn ja sen mittaamiseen. Erityisenä huomion kohteena kilpailussa ovat arjen pienemmätkin teot paremman asiakas- ja työntekijätyytyväisyyden aikaan saamiseksi.

Pääsimme haastattelemaan laajan joukon osallistujaorganisaatioiden asiantuntijoita ja tiiminvetäjiä, joista jokainen teki vaikutuksen sitoutumisellaan ja avoimuudellaan myös niistä asioista, jotka olivat vasta kehittämisen alkutaipaleella.  Juuri tätä toivoimmekin, matalaa kynnystä kertoa ja jakaa myös muille niitä arjen asioita, jotka ovat vieneet askel askeleelta kohti parempaa asiakaspalvelua.

Vuonna 2023 kilpailu oli tiukka, ja oli ilo havaita, että asiakaspalvelua uudistetaan ja kehitetään monella taholla. Yksi kilpailun päätavoitteista, asiakaspalvelun arvostuksen kasvattaminen ja esiintuominen konkretisoituu upeasti toiseksi tulleessa Apotissa. Lämpimät onnittelut kisamenestyksestä koko organisaatiolle! Kilpailussa Apotti osoitti vahvuutensa erityisesti prosesseissa ja työntekijäkokemusta arvioivissa osioissa.

Apotti on organisaationa suhteellisen nuori, ja vaikka monta asiaa on kehitetty päätä huimaavalla vauhdilla, hyviä tuloksia on saatu huomattavan nopeasti. Toimivien prosessein ohella ketteryys, iloinen rento meininki ja kyky sopeutua ovat asioita, joihin arvioijat kiinnittivät huomiota ja jotka ovat myös siivittäneet Apotin positiivista asiakas- ja työntekijäkokemusta.

Apotin asiakas- ja tukipalvelun asiantuntijat ovat syystäkin ylpeitä osaamisestaan, ja asiakaspalvelu näkyy ja kuuluu organisaatiossa. Apotissa prosessit ovat heidän omaa ilmaisuaan lainatakseen ”mintissä”, ja niitä kehitetään edelleen jatkuvasti tiiviissä yhteistyössä asiakasorganisaatioiden kanssa. Apottilaisia haastatellessamme iloksemme tuntuivat kovin kaukaiselta ne ajat, jolloin asiakaspalvelua pidettiin organisaatioissa huomaamattomana taustatoimintona.

Helmikuun Asiakaspalvelupäivässä luvassa tarkempaa kuvausta niistä asioista, joilla kilpailussa on saatu aikaan mahtavia onnistumisia asiakaspalvelussa.

Lue lisää Vuoden asiakaspalvelukilpailusta tästä.


Oy Apotti Ab luo kestävää hyvinvointia digitaalisilla ratkaisuilla. Yhtiön tavoitteena on tarjota kattavin ja edistyksellisin ratkaisu sosiaali- ja terveydenhuollon tarpeisiin. Yhtiön liikevaihto vuonna 2022 oli 154,5 miljoonaa euroa. Apotti-järjestelmää käyttää noin 47 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista. Apotin Maisa-asiakasportaalilla on yli 1,1 miljoonaa kansalaiskäyttäjää.

Wakaru on ketterä osaamistalo, joka on tunnettu Suomen suurimpien organisaatioiden osaamisen kehittämisen ykkösvalintana jo 20 vuoden ajan. Autamme asiakkaitamme kehittymään koulutuksia suunnittelemalla, valmentamalla, monipuolisilla ammattitapahtumilla ja tarjoamalla edistyksellisiä teknologiapalveluita. Meiltä löytyvät ratkaisut digitaalisen liiketoiminnan jatkuvaan parantamiseen ja osaamispääoman kasvattamiseen. Toimintamme keskiössä erinomainen asiakaspalvelu ja asiakaskokemus. Wakaruun kuuluvalla Wave asiakaspalveluverkostolla palvelemme yli 100:aa jäsenorganisaatiota, joiden asiakaspalvelun kehittämisen tueksi tarjoamme aktiivisen ja asiantuntevan ammatillisen verkoston, ammattilaistapahtumia, koulutuksia, yritysvierailuja sekä Vuoden Asiakaspalvelu -kilpailun. Lisää Wakarusta osoitteessa www.wakaru.fi/

 

Lue myös Vuoden asiakaspalvelukilpailun voittajasta Säästöpankin asiakaspalvelusta täältä.