Asiakaspalvelun osaamispolku

Menestyvään palveluun ja erinomaiseen asiakaspalveluun tarvitaan monipuolista osaamista, joka rakentuu vahvasta asiakaspalvelun substanssiosaamisesta sekä mahdollistavista taidoista. Wakarun asiakaspalvelun osaamispolku on kattava kokonaisuus, joka sisältää monipuolisesti osaamisen kehittämisen elementit.

Valitse sopivat askeleet ja painota asioita, jotka edistävät yrityksen strategisten tavoitteiden saavuttamista. Kehitä osaamistasi monimuotoisesti erilaisilla valmennuksilla, tapahtumilla, verkkokursseilla ja videokirjastoilla. Voit hyödyntää osaamispolkuja myös roolikohtaisissa urasuunnitelmissa.

Osaamispolku tarjoaa valmennukset, käytännölliset lyhytkurssit, elearningit, videokirjastot ja tapahtumat. Kuvasta löydät esimerkin asiakaspalvelun polusta.

Esimerkki asiakaspalvelun osaamispolusta

Alta näet yhden esimerkin asiakaspalvelun osaamispolusta eri tasoille. Osaamispolku on räätälöitävissä organisaation ja tiimien tarpeisiin. Polku sisältää elementtejä, kuten:

  • Asiakaspalvelun työyhteisötaidotperusjalka kaikelle tekemiselle – kasvattaa innosta ja innostu -asennetta,  tiimin yhteistyötaitoja ja antaa voimavaroja joskus hektiseltäkin tuntuvaan arkityöhön.
  • Asiantuntijan työkalupakki – Asiakaspalveluosaamisen vankistaminen, asiakaskokemuksen ja asiakasymmärryksen kasvattaminen, palvelutoiminnan merkityksen ymmärtäminen osana liiketoiminnan kokonaisuutta.
  • Lähiesihenkilö ja tiiminvetäjän osaamisen askeleet, jotka vahvistavat henkilöiden ja tiimin johtamisen taitoja, tuovat ymmärrystä palvelun kokonaiskuvasta  ja -vaikutuksesta osana arkityön suunnittelua ja hallintaa.

Lisäksi kattava osaamispolku sisältää mahdollistavat taidot, jotka auttavat onnistumaan eri rooleissa.

Suunnitellaan yhdessä osaamispolku

Wakarun luomat osaamispolut on räätälöitävissä tarpeiden mukaan. Katsotaan tarpeisiinne sopivat askeleet ja osaamispolut. Varaa aika ja pyydä tarjous!

Asiakaspalvelun osaamispolun askeleet Oppiassa

Meillä on tarjota osaamispolulle kattavat askeleet osaamisen kehittämiseen. Olemme rakentaneet kattavan asiakaspalvelun osaamispolun, jonka askeleet löydät Oppia.fi:n tarjoamasta.

Tutustu Wakaru asiakaspalveluverkoston sivuilta asiakaspalvelun kehittämiseen tästä ja lisää löydät Oppiasta.

Katso poiminnat asiakaspalvelun kehittämiseen Oppia.fi -verkkokaupassa

Wave asiakaspalvelun ammatillinen verkosto

Waven yli 100 Wave-jäsenorganisaatiota yhdistää halu kehittää asiakaspalvelua. Jäsenorganisaatioita on sekä julkishallinnosta että yksityiseltä sektorilta. Tarjoamme asiakaspalvelun kehittämisen tueksi aktiivisen ja asiantuntevan verkoston, kilpailuja, koulutuksia, yritysvierailuja sekä ammattilaistapahtumia.

Tutustu osaamispolkuihin

Haluatko tarjouksen tai lisätietoa osaamispoluistamme?