ITIL® 4 Foundation
Opiskele maailman suosituin palvelujohtamisen sertifikaatti
ITIL® 4 Foundation
Opiskele maailman suosituin palvelujohtamisen sertifikaatti
ITIL® 4 Foundation
ITIL 4 Foundation -kurssi (2 pv) esittelee osallistujille palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Kurssin jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelujohtamisen avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITIL:n käytön hyödyt organisaatiossa. Kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet suorittaa ITIL® 4 Foundation -sertifiointitesti. ITIL® 4 Foundation -sertifioinnin jälkeen voit syventää osaamistasi jatkokursseilla.
ITIL 4 Foundation -kohderyhmä
ITIL® 4 Foundation -kurssi on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä.
Valmennuksen sisältö
ITIL on globaalisti tunnustettu kokoelma parhaita käytäntöjä ja malleja IT-johtamiseen. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 4 Foundation -valmennuksessa nämä palvelunhallinnan ideat ja käytännöt esitellään seuraavasti:
- Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
- ITIL 4:n 7 ohjaavaa periaatetta (guiding principles)
- ITILin näkemys arvoketjuihin (Service Value Chain)
- Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
- 34 käytäntöä (practice), joista kurssilla käsitellään tarkemmin 18
- Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean IT, Agile, DevOps, organisaation muutoksen johtaminen) poimittuna ja palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna
Mainitut osa-alueet muodostavat palvelun tuottamiselle kehyksen, jonka avulla palvelu vastaa paremmin liiketoiminnan tarpeisiin liiketoiminnalle tuotettua arvoa arvioitaessa.
Sertifiointi
Valmennuksen jälkeen suoritetaan sertifiointitesti, joka koostuu 40 monivalintakysymyksestä. Sertifiointitestin hyväksyttyyn suoritukseen tarvitaan 26 oikeaa vastausta. Sertifiointikokeen kesto on 1 tunti ja siihen on saatavilla 15 minuutin lisäaika, jos koe suoritetaan muulla kuin omalla äidinkielellä. Kokeessa ei saa olla kirjaa tai muistiinpanoja.
Opetuskieli
Valmennuksen koulutuskieli on suomi tai englanti. Materiaalit ja sertifiointitesti ovat englanninkieliset.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.
Haluatko tarjouksen tai lisätietoja ITIL-valmennuksistamme?
Katso toteutuspäivämäärät ja osta kurssit Oppiasta:
- ITIL® 4 Foundation
9.3.2023Helsinki / Etävalmennus - ITIL® 4 Foundation
20.4.2023Jyväskylä / Etävalmennus - ITIL® 4 Foundation
24.4.2023Helsinki / Etävalmennus - ITIL® 4 Foundation
16.5.2023Helsinki / Etävalmennus - ITIL® 4 Foundation
24.5.2023Tampere / Etävalmennus - ITIL® 4 Foundation
7.6.2023Helsinki / Etävalmennus - ITIL® 4 Foundation
14.8.2023Helsinki / Etävalmennus - ITIL® 4 Foundation sertifiointitesti
- ITIL® 4 Foundation eLearning 12 months + Exam + Exam Simulator
- ITIL® 4 Foundation eLearning 12 months + suomenkielinen opetus + Exam + Exam Simulator