ITIL® 4 Foundation

ITIL® 4 Foundation -valmennuksen tietosisältö on palvelujen kanssa toimivan perusosaamista ja antaa erinomaiset valmiudet asiakaslähtöisen palvelutoiminnan kehittämiseen, tehostamiseen sekä jatkuvaan parantamiseen.

Valmennuksessa perehdytään palvelujen hallintaan, toimitukseen ja näiden linkittämiseen liiketoiminnan odotusten kanssa. Valmennuksen jälkeen osallistujat hallitsevat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITILin käytön hyödyt menestyvässä organisaatiossa.

Valmennuksen käytyään osallistujilla on hyvät valmiudet suorittaa kansainvälinen ITIL® 4 Foundation -sertifiointitesti. Wakarun ITIL® 4 Foundation -valmennuksiin sisältyvä kattava tenttipreppausmateriaali ja kokeneet valmentajamme ovat onnistumisesi tukena. ITIL® 4 Foundation -sertifioinnin jälkeen voit syventää osaamistasi jatkokursseilla.

ITIL 4 Foundation -kohderyhmä

Valmennus soveltuu asiantuntijoille, jotka haluavat syventää ymmärrystään IT- ja digitaalisten palvelujen toimituksesta ja tukea organisaatiotaan tehokkaan palvelunhallintakulttuurin omaksumisessa. Uusimman ITIL® 4 -version valmennuksella voit myös päivittää jo aiemmin hankitun palvelunhallinnan osaamisen.

Valmennuksen hyödyt

  • Ymmärrät kokonaisvaltaisesti modernien IT- ja digitaalisia palveluja tuottavien organisaatioiden toimintaa
  • Otat haltuusi palvelunhallinnan yleisimmät periaatteet, termit ja käsitteet
  • Saat tietoa, kuinka arvovirrat parantavat toiminnan nopeutta, laatua ja tehokkuutta
  • Opit hyödyntämään palvelunhallinnassa elementtejä Lean IT:stä, Agilesta ja DevOpsista
  • Todennat osaamisesi kansainvälisellä ITIL® 4 Foundation -sertifioinnilla

Valmennuksen sisältö

ITIL on globaalisti tunnustettu kokoelma parhaita käytäntöjä ja malleja IT-johtamiseen. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 4 Foundation -valmennuksessa nämä palvelunhallinnan ideat ja käytännöt esitellään seuraavasti:

  • Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
  • ITIL 4:n 7 ohjaavaa periaatetta (guiding principles)
  • ITILin näkemys arvoketjuihin (Service Value Chain)
  • Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
  • 34 käytäntöä (practice), joista kurssilla käsitellään tarkemmin 18
  • Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean IT, Agile, DevOps, organisaation muutoksen johtaminen) poimittuna ja palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna

Mainitut osa-alueet muodostavat palvelun tuottamiselle kehyksen, jonka avulla palvelu vastaa paremmin liiketoiminnan tarpeisiin liiketoiminnalle tuotettua arvoa arvioitaessa.

Sertifiointi

Sertifiointitesti koostuu 40 monivalintakysymyksestä. Sertifiointitestin hyväksyttyyn suoritukseen tarvitaan 26 oikeaa vastausta. Valmennuksen hinta sisältää englanninkielisen online-tentin, jonka suorittamiseen osallistuja voi varata valmennuksen jälkeen itselleen sopivan ajan. Tenttiohjeistus käydään läpi valmennuksessa. 

Opetuskieli

Valmennuksen koulutuskieli on suomi tai englanti. Materiaalit ja sertifiointitesti ovat englanninkieliset.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja ITIL-valmennuksistamme?

Katso toteutuspäivämäärät ja osta kurssit Oppiasta: