ITIL® 4 Foundation 

Opiskele maailman suosituin palvelujohtamisen sertifikaatti 

Katso tulevat ITIL® 4 Foundation -valmennukset

ITIL® 4 Foundation 

Opiskele maailman suosituin palvelujohtamisen sertifikaatti 

Katso tulevat ITIL® 4 Foundation -valmennukset

ITIL® 4 Foundation

ITIL 4 Foundation -kurssi (2 pv) esittelee osallistujille palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Kurssin jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelujohtamisen avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITIL:n käytön hyödyt organisaatiossa. Kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet suorittaa ITIL® 4 Foundation -sertifiointitesti. ITIL® 4 Foundation -sertifioinnin jälkeen voit syventää osaamistasi jatkokursseilla.

ITIL 4 Foundation -kohderyhmä

ITIL® 4 Foundation -kurssi on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä.

Valmennuksen sisältö

ITIL on globaalisti tunnustettu kokoelma parhaita käytäntöjä ja malleja IT-johtamiseen. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 4 Foundation -valmennuksessa nämä palvelunhallinnan ideat ja käytännöt esitellään seuraavasti:

  • Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
  • ITIL 4:n 7 ohjaavaa periaatetta (guiding principles)
  • ITILin näkemys arvoketjuihin (Service Value Chain)
  • Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
  • 34 käytäntöä (practice), joista kurssilla käsitellään tarkemmin 18
  • Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean IT, Agile, DevOps, organisaation muutoksen johtaminen) poimittuna ja palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna

Mainitut osa-alueet muodostavat palvelun tuottamiselle kehyksen, jonka avulla palvelu vastaa paremmin liiketoiminnan tarpeisiin liiketoiminnalle tuotettua arvoa arvioitaessa.

Sertifiointi

Valmennuksen lopuksi suoritetaan sertifiointitesti, joka koostuu 40 monivalintakysymyksestä. Sertifiointitestin hyväksyttyyn suoritukseen tarvitaan 26 oikeaa vastausta.

Opetuskieli

Valmennuksen koulutuskieli on suomi tai englanti. Materiaalit ja sertifiointitesti ovat englanninkieliset.