ITIL®4 -jatkokurssit 

Syvennä palvelujohtamisen osaamistasi 

Katso tulevat ITIL® 4 -valmennukset

ITIL®4 -jatkokurssit 

Syvennä palvelujohtamisen osaamistasi 

Katso tulevat ITIL® 4 -valmennukset

ITIL® 4 -jatkokurssit

Wakaru aloitti vuonna 2019 ensimmäisenä Suomessa ITIL® 4 -jatkokurssien toteutukset. Jatkokurssit on suunnattu foundation-sertifikaatin suorittaneille oman ammattitaidon syventämiseen.

ITIL on kokoelma parhaita käytäntöjä arvon luomiseen, IT-palveluiden tuottamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti.

Miksi osallistuisin ITIL®4-jatkokurssille?

ITIL® 4 Foundation -kurssi on peruskurssi palveluiden johtamiseen. Kurssilla opitaan tärkeimmät oivallukset palveluiden ja arvonluonnin perusteista sekä järkevä lähestymistapa palveluiden tuottamiseen ja johtamiseen. Merkittävä osa kurssin sisältöä on alan yhteinen terminologia.

Vaikka peruskurssi on kaikille, se ei useinkaan riitä. Tämä ei millään tavalla väheksy peruskurssin arvoa ja hyötyä vaan korostaa parhaiden käytäntöjen merkitystä palveluiden laadulle, työn tehokkuudelle sekä asiantuntijan henkilökohtaiselle ja organisaation kehittymiselle.

Palveluiden tuottaminen on työtämme ja meidän tulee olla hyviä siinä, mitä teemme. Abraham Lincoln sanoi: “Anna minulle kuusi tuntia aikaa kaataa puu, niin käytän ensimmäiset neljä tuntia kirveen teroittamiseen.” Samoin meidän, palvelujohtamisen ammattilaisten, tulisi systemaattisesti “hioa kirvestämme” eli oppia uusia ideoita. Pyörän voi keksiä itsekin, mutta paljon nopeammin ja parempaan lopputulokseen pääsee, jos on perehtynyt ideaan pyörästä jo etukäteen.

ITIL® 4 -jatkokurssit nostavat esiin hyödyllisiä ideoita ja hyviksi havaittuja malleja, jotka kasvattavat sinun ja organisaatiosi työn tehokkuutta ja vaikuttavuutta. On sekä sinun että työnantajasi kannalta hyvin käytettyä aikaa tulla oppimaan oman tehtäväalueesi parhaita käytäntöjä mm. ITIL® 4 -jatkokurssien muodossa.

Tutustu ITIL® 4 -jatkokurssien aihepiireihin ja tee palvelus itsellesi ja työnantajallesi ilmoittautumalla mukaan kurssille. Jos organisaatiossasi on jollekin aihealueelle enemmän kuin viisi osallistujaa tai muutosprojekti käynnissä, kysy tarjousta asiakaskohtaisesta kurssista.

ITIL® 4 -JATKOKURSSIT

ITIL 4:ssä on yhteensä viisi jatkokurssia, jotka kuvaavat joukon kyseiseen aihealueeseen kuuluvia ajattelu- ja toimintamalleja sekä esittelevät tarkemmin aiheeseen liittyvät tärkeimmät kyvykkyydet (practices). Kurssit voi suorittaa haluamassaan järjestyksessä.

  • Create, Deliver and Support (CDS)
    • Parhaat käytännöt palveluiden suunnitteluun, rakentamiseen, jakeluun, julkaisuun, toimitukseen ja tukemiseen.
  • Drive Stakeholder Value  (DSV)
    • Parhaat käytännöt asiakaspolun suunniteluun sekä palvelun kuluttajan että tuottajan näkökulmasta kattamaan vuorovaikutus sidosryhmien kanssa, palvelun muotoilu ja saavutettujen hyötyjen seuranta.
  • High Velocity IT (HVIT)
    • Parhaat käytännöt palvelun johtamiseen, kehittämiseen ja tuottamiseen hieman eri tavalla erittäin nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä.
  • Direct, Plan and Improve (DPI)
    • Parhaat käytännöt organisaation toiminnan ohjaamiseen, suunniteluun ja jatkuvaan parantamiseen.

Edellisten neljän kurssin suorittamisen jälkeen henkilölle myönnetään ITIL® 4 Managing Professional -sertifikaatti.

  • Digital & IT Strategy (DITS)
    • Parhaat käytännöt palveluorganisaation tavoitteiden määrittelyyn 2020-luvun toimintaympäristössä ja kuinka toiminta niiden saavuttamiseksi organisoidaan jatkuvan parantamisen mallia hyödyntäen.

Digital & IT Strategy ja Direct, Plan and Improve -kurssien suorittaneille henkilöille myönnetään ITIL® 4 Strategic Leader -sertifikaatti.

ITIL® 4 Extension Modules

ITIL-laajennusmoduulit ovat uusia valmennuskokonaisuuksia, jotka antavat eväitä tulevaisuuden palveluiden parissa pilvipalveluiden ja kestävän kehityksen näkökulmista. Valmennuksiin ei ole esitietovaatimuksia, vaan perustiedot ITILin termistöstä ja viitekehyksestä käydään läpi valmennuksessa.

  • ITIL® 4 Acquiring & Managing Cloud Services (AMCS)
    • Valmennusmoduuli on kehitetty tukemaan palvelunhallinnan ammattilaisia, jotka ovat mukana pilvipalveluiden ja -teknologioiden hankinnassa, toteutuksessa ja jatkuvassa arvioinnissa. Tavoitteena on luoda edellytykset, joilla voi todentaa pilvipalveluista saatava arvo organisaatiolle.
  • ITIL® 4 Sustainability in Digital & IT (SDIT)
    • Valmennus tuo tiedot, miten kestävän kehityksen tavoitteet yhteensovitetaan digitalisaatio- ja IT-strategioiden kanssa.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja ITIL-valmennuksistamme?

Tutustu jatkokurssien sisältöihin ja katso seuraavat toteutukset:

ITIL® 4 Sustainability in Digital & IT

Tutustu


ITIL® 4 Acquiring & Managing Cloud Services

Tutustu


ITIL® 4 High Velocity IT

Tutustu


ITIL® 4 Direct, Plan and Improve

Tutustu


ITIL® 4 Create, Deliver and Support

Tutustu


ITIL® 4 Drive Stakeholder Value

Tutustu


ITIL® 4 Digital & IT Strategy

Tutustu