USM-metodilla tuot
asiakkaan arvon palvelun keskiöön.

USM Unified Service Management

USM-metodi luo järjestelmällisen lähestymistavan palvelunhallintaan

Unified Service Management (USM) -metodilla tuot asiakkaan arvon palvelun keskiöön! Valmennuksessa käymme läpi, miten USM-metodi auttaa palveluorganisaatiota kuvaamaan, hallitsemaan ja toimittamaan palvelunsa systemaattisesti niin, että asiakkaan arvo on kaiken keskiössä.

SURVUZ-säätiön luoma ja kehittämä Unified Service Management (USM) luo järjestelmällisen lähestymistavan palvelunhallintaan. Jos organisaatiosi tarjoaa palvelun, USM tarjoaa standardoidun prosessin ihmisten, prosessien, teknologian ja palveluiden hallintaan.

USM on helppokäyttöinen menetelmällinen lähestymistapa, joka perustuu liiketoiminnan periaatteisiin ja toimintoihin. USM:ää käyttävällä palveluorganisaatiolla on vain viisi prosessia palveluorganisaation kaikkiaan kahdeksaa työnkulkua varten.

Tämän selkeän ja yksinkertaisen lähtökohdan avulla jokainen USM-palveluntarjoaja voi nopeasti hallita työtään ja määrittää työkalut tehokkaasti. USM ei sulje pois muita palvelunhallinnan viitekehyksiä ja standardeja, vaan täydentää niiden etuja konkreettisella ja suoraviivaisella tavalla.

USM – moderni ja tehokas tapa hallita palveluita

Monet organisaatiot kamppailevat vanhentuneiden viitekehysten ja toimintamallien kanssa, vaikka palvelujohtamisen kehitystarpeet kasvavat jatkuvasti. USM tarjoaa ajantasaisen ja selkeän ratkaisun:

  • Yhteistyön tehostaminen: vähentää siiloutumista
  • Toimintamallien yhdenmukaistaminen: selkeyttää prosesseja
  • Kustannustehokkuus: vähentää raskaita ja kalliita sertifiointitarpeita
  • Asiakaskokemuksen parantaminen: vahvistaa organisaation suorituskykyä
  • Kestävä palvelujohtaminen: luo skaalautuvan ja kehittyvän pohjan tulevaisuuteen

USM-metodin avulla opit

Sisältö

  • Miten palvelun kypsyyttä mitataan arvon luomisen kannalta?
  • Miten USM liittyy perinteisiin parhaiden käytäntöjen kehyksiin?
  • Palvelutoimituksen perusteet ja asiakkaan ja palveluntarjoajan vuorovaikutusmalli
  • Palveluntarjoajan rakenne, resurssit ja rutiinit
  • USM-prosessimalli
  • 5 USM-prosessia ja 8 USM-työnkulkua
  • Palveluorganisaation rakentaminen
  • Palveluorganisaation teknologiaresurssit
  • USM-menetelmän käyttöönotto

Valmennuksen tiedot

Valitse tapasi kehittää osaamista – valmennus tai kätevä ja kevyt verkkokurssi! Wakaru tarjoaa yksinoikeudella USM-verkkokurssien verkkokaupan sekä suomalaisille että kansainvälisille organisaatioille.

Kohderyhmä

Palveluhallinnasta ja -johtamisesta vastaavat henkilöt, palvelupäälliköt, kehittämispäälliköt.

Esitiedot

Ei vaatimuksia.

Aikataulu

9.00-17.00, 2 päivää

Opetuskieli ja materiaali

Järjestämme valmennuksia suomeksi ja englanniksi. Materiaali ja tentti ovat englanniksi. Materiaali toimitetaan pdf-muodossa.

Sertifioituminen

  • Kesto 60 minuuttia
  • Monivalinta
  • 40 kysymystä
  • Vähintään 26/40 vaaditaan läpäisemiseen

Esittelyssä USM-metodi

Katso myös

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja?

Katso toteutus­päivämäärät ja osta kurssit Oppiasta:

USM-metodi

USM-metodi luo järjestelmällisen lähestymistavan palvelunhallintaan.

Metodilla tuot asiakkaan arvon palvelun keskiöön!

Katso myös

Palvelujohtamisen osaamispolku

Wakarun palvelujohtamisen osaamispolku sisältää vahvaa substanssiosaamista sekä mahdollistavia taitoja.

Lue lisää →

ITIL

ITIL® on maailman laajimmin käytetty palvelunhallinnan viitekehys, jonka oppeja sovelletaan menestyksekkäästi IT-organisaatioissa ympäri maailman. ITIL on kokonaisvaltainen toimintamalli teknologia-avusteisten palvelujen luomiseen, kehittämiseen ja toimittamiseen.

Lue lisää →

PalveluMestari

PalveluMestareilla viet prosessit tehokkaasti käytäntöön ja palvelunhallinnan uusiin ulottuvuuksiin.

Lue lisää →

Blogi

MarsLander-simulaatio: käytännönläheinen tapa oppia ketterää palvelunhallintaa

Lue lisää →

Voiko pelaamalla oppia? Näin simulaatiopelit kehittävät palvelujohtamisen osaamista

Lue lisää →

Kaikki irti ITIListä USM-metodilla, eli miten ihmeessä tätä oikein tehdään?

Lue lisää →