2M-IT Oy:n Service Desk teki poikkeuksellisen vaikuttavan kisamatkan Vuoden Asiakaspalvelu -kilpailussa ja nousi koko esihenkilötiimin voimin ansaitusti pokkaamaan tunnustusta.
Kysyimme tiimiltä, miksi organisaatio päätti osallistua kilpailuun, millainen kokemus matka oli ja mitä osallistuminen toi mukanaan. Voitto julkistettiin Asiakaspalvelupäivässä 2025, jossa esimerkillinen asiakaspalvelu ja asiakaskokemus nostettiin valokeilaan.
Lue alta lisää 2M-IT:n yksikönpäällikön Anne Leivon ajatuksia kisamatkasta.
Miksi osallistuimme?
Osallistuminen kilpailuun antaa mahdollisuuden tuoda esiin tiimin tekemä työ ja saada ansaittua tunnustusta tekijöille. Näimme kilpailun motivaation nostajana, mikä luo yhteisiä tavoitteita ja ylpeyttä omasta tekemisestä.
Kilpailuun liittyvä arviointi ja palaute auttavat tunnistamaan omat vahvuudet sekä kehityskohteet. Tämä on loistava tilaisuus tarkastella, mitä tehdään jo hyvin ja mitä voitaisiin vielä parantaa.
Service Deskin menestyminen kilpailussa on koko organisaatiolle mahtava PR-tilaisuus. Osallistuminen viestii asiakkaille ja yhteistyökumppaneille, että panostamme asiakaspalveluun vahvasti.
“Näimme kilpailun motivaation nostajana, mikä luo yhteisiä tavoitteita ja ylpeyttä omasta tekemisestä.”
Mitä odotimme kilpailulta?
Halusimme saada ulkopuolista puolueetonta palautetta ja näkökulmaa omaan tekemiseen. Kilpailu mahdollisti saada syvempää ymmärrystä siitä, missä olemme hyviä ja missä meillä on kehitettävää.
Service Deskin työntekijöille kilpailuun osallistuminen herättää oivalluksen siitä, miten arvokasta ja tärkeää Service Deskin työ on asiakkaille ja koko organisaatiolle.
Haluamme kehittyä asiakaspalvelussa huippuosaajiksi sekä samalla jakaa omaa ja saada uusia inspiraatioita muilta osaajilta. Tärkeintä oli kuitenkin saada tunnustusta koko yksikön tekemisestä, ja siitä, että jokainen rooli on tärkeä ja merkityksellinen.
“Halusimme ulkopuolista palautetta ja syvempää ymmärrystä siitä, missä olemme hyviä ja missä voimme kehittyä.”
Mitä saimme?
Kilpailusta saimme julkisen tunnustuksen, että meidän Service Desk toimii huippuluokan asiakaspalvelun standardien mukaan. Kilpailu myös toi vahvistusta tiimin sitouttavuuteen ja osaamisen tasoon yrityksen sisällä sekä ulkopuolella.
Kilpailumatka vahvisti edelleen tiimihenkeä ja nosti ylpeyttä omasta työstä ja osaamisesta.
Samalla koko yrityksen sisällä saimme enemmän näkyvyyttä ja vielä syvemmin näkyviin sen, kuinka tärkeä Service Deskin rooli on asiakkuuksissamme ja liiketoiminnassa.
Kilpailumenestys on toki myös viestinnällinen etu ja markkinoinnillisesti hyvä sanoma niin rekrytoinnissa kuin asiakasviestinnässä.
“Service Deskin menestyminen kilpailussa on koko organisaatiolle mahtava PR-tilaisuus. Osallistuminen viestii asiakkaille ja yhteistyökumppaneille, että panostamme asiakaspalveluun vahvasti.”
Iso kiitos kokemuksien ja kisamatkan jakamisesta!
Katso myös
Vuoden Asiakaspalvelukilpailu – Tutustu kilpailuun
Tiedote 2M-IT:n Service Deskin voitto – Lue tiedote
Kisakokemuksia Vuoden Asiakaspalvelukilpailusta
Kisakokemuksia Vuoden Asiakaspalvelukilpailusta – kilpailu nostaa onnistumiset esille
2M-IT lyhyesti
2M-IT on hyvinvointialueiden eli sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen tietoteknisiä palveluja tuottava julkisomisteinen yhtiö. Me teemme töitä sen eteen, että meistä kaikista pidetään hyvää huolta nyt – ja tulevaisuudessa. Tarjoamme tuki-, ylläpito- ja kehityspalveluja perusterveydenhuollon sekä erikoissairaanhoidon potilastietojärjestelmiin ja sosiaalihuollon asiakastietojärjestelmiin yhdessä yli 600 toimittajan kanssa.
Lue lisää 2M-IT:stä osoitteessa 2m-it.fi | LinkedIn
Wakaru on ketterä osaamistalo, joka on tunnettu Suomen suurimpien organisaatioiden osaamisen kehittämisen ykkösvalintana jo 20 vuoden ajan. Autamme asiakkaitamme kehittymään koulutuksia suunnittelemalla, valmentamalla, monipuolisilla ammattitapahtumilla ja tarjoamalla edistyksellisiä teknologiapalveluita. Meiltä löytyvät ratkaisut digitaalisen liiketoiminnan jatkuvaan parantamiseen ja osaamispääoman kasvattamiseen. Toimintamme keskiössä erinomainen asiakaspalvelu ja asiakaskokemus. Wakaruun kuuluvalla Wave asiakaspalveluverkostolla palvelemme yli 100:aa jäsenorganisaatiota, joiden asiakaspalvelun kehittämisen tueksi tarjoamme aktiivisen ja asiantuntevan ammatillisen verkoston, ammattilaistapahtumia, koulutuksia, yritysvierailuja sekä Vuoden Asiakaspalvelu -kilpailun.
Lisää Wakarusta osoitteessa www.wakaru.fi | LinkedIn