SIAM auttaa menestymään
monitoimittajaympäristössä.

SIAM

Viitekehys ja johtamistapa ICT-palveluiden monitoimittajahallintaan.

SIAM™ eli Service Integration and Management on viitekehys ja johtamistapa IT-palveluiden monitoimittajahallintaan. Sen tavoitteena on liittää sisäisten ja ulkoisten palveluntarjoajien palvelut toisiinsa saumattomaksi palveluketjuksi. 

Wakaru on Suomen ainoa virallinen, sertifioitu SIAM-kouluttaja ja tarjoamme suomenkielisen SIAM™ Foundation -valmennuksen.

Monitoimittajaympäristöt ovat lisääntyneet vauhdilla. Monitoimittajaympäristössä liiketoiminta- ja IT-palveluiden käyttöönotto ja kehitys mutkistuu jatkuvasti, koska toimijoiden määrä kasvaa ja teknologian muuttumisen myötä myös erilaiset palvelunhallintamallit tulevat mahdollisiksi. Tästä hyvänä esimerkkinä ovat yhä laajemmin käytössä olevat erilaiset pilvipalvelut.

Tehokas SIAM puuttuu jokaiseen alla lueteltuun ongelmaan. Palveluintegraatio ja -johtaminen muuttavat  palvelujen monitoimittajaympäristöjen hallinnan yksittäisten palveluiden ostamisesta koko palveluketjun hallintaan. Käytännössä monitoimittajaympäristöissä suurimmiksi ongelmiksi ovat muodostuneet:

SIAM™ ekosysteemi

SIAM™ Foundaton Body of Knowledge (SIAM™ Foundation BoK) määrittelee SIAM-ekosysteemiin kolme tasoa:

  • Asiakasorganisaation
  • Palveluintegraattorin
  • Palveluntarjoajat

SIAM™ kyvykkyydet

  • Enterprise Architecture – Kokonaisarkkitehtuuri
  • Policy and standards management – Toimintamallit ja standardit
  • Procurement – Hankinta
  • Contract management – Sopimusten hallinta
  • Demand management – Kysynnän hallinta
  • Financial and Commercial management – Talouden ja kaupallisen toiminnan hallinta
  • Service portfolio management – Palveluportfolion hallinta
  • Corporate risk management – Riskien hallinta
  • Governance of the service integrator – Hyvä hallitotapa
 
Lue lisää SIAM™ Foundation -valmennuksesta täältä
Tutustu aiheeseen myös itSMF:n sivuillta tästä
 

Kehitä SIAM-osaamistasi

Wakaru on hyväksytty valmennus­organisaatio​ – löydät meiltä kaikki sopivat ratkaisut SIAM-osaamisen kehittämiseen.

SIAM™ is a registered trademark of EXIN. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for SIAM™.

Esittelyssä SIAM

Katso myös

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja?

Katso toteutus­päivämäärät ja osta kurssit Oppiasta:

Webinaaritallenne:
Integraattorin rooli SIAM-ympäristössä

Webinaaritallenne 
Taitoja monitoimittajaympäristössä menestymiseen

Katso myös

USM Unified Service Management

USM Unified Service Management luo järjestelmällisen lähestymistavan palvelunhallintaan. Ota haltuun parhaat käytännöt!

Lue lisää →

ITIL® 4 -jatkokurssit

ITIL® 4 -jatkokurssit ovat suunnattu perusteiden suorittaneille. ITIL 4 -jatkokurssit syventävät palvelujohtamisen osaamistasi.

Lue lisää →

Palvelujohtaminen

Wakaru tarjoaa vuosien kokemuksella IT-palvelujohtamisen parhaiden käytäntöjen valmennus-, tapahtuma- ja konsultointipalveluja.

Lue lisää →

Blogi

MarsLander-simulaatio: käytännönläheinen tapa oppia ketterää palvelunhallintaa

Lue lisää →

Voiko pelaamalla oppia? Näin simulaatiopelit kehittävät palvelujohtamisen osaamista

Lue lisää →

Kaikki irti ITIListä USM-metodilla, eli miten ihmeessä tätä oikein tehdään?

Lue lisää →