Justin hakee tapahtumakumppanuudella näkyvyyttä

Justin Group Oy on osallistunut tapahtumasponsorina Wakarun järjestämiin ja tuottamiin tapahtumiin jo vuodesta 2016. Haastattelimme Justinin toista perustajista, toimitusjohtajana toimivaa Jani Palmua siitä, millaisia kokemuksia yrityksellä on tapahtumakumppanuudesta. 

Missä ja minkälaisissa tapahtumissa olette olleet mukana?

Justin on 2015 perustettu teknologiariippumaton asiantuntijayritys, joka tuottaa muotoilevan palvelunhallinnan asiantuntija- ja koulutuspalveluja. Olemme olleet mukana tapahtumissa kumppanina jo vuodesta 2016.

Aloitimme osallistumalla Prosessipäiville ja olemme olleet mukana erilaisissa Wakarun järjestämissä tapahtumissa joka vuosi siitä lähtien. Prosessipäiviin, eli nykyiseen  Service Management Day -tapahtumaan,  olemme investoineet eniten ja valinneet monesti isoimman mahdollisen kumppanuuden ja näkyvyyden. Tavoitamme tapahtumassa juuri meidän asiakaskuntamme, sillä toimintamme keskiössä ovat palvelujohtaminen ja palvelumuotoilu, ja sitä kautta asiakaskokemus.   

itSMF vuosikonferenssissa puolestaan olemme olleet kumppanina erityisesti yhteisön vuoksi. Koen yhteisön tärkeäksi. Toki kaupallinen näkyvyys tulee siinäkin samalla. Viime vuosina olemme olleet mukana myös Projektipäivillä, jossa mahdollisesti voisimme laajentaa asiakasrepertuaariamme tavoittamalla sekä taustavaikuttajia että päättäjiä.  

“Suosittelen tapahtumakumppanuutta kaikille, jotka tarjoavat asiantuntijapalveluita. Kannattaa ehdottomasti lähteä mukaan.”

Jani Palmu, Justin

Miksi olette lähteneet tapahtumakumppaniksi? 

Tapahtuma on erinomainen kanava tavoittaa juuri tietty kohderyhmä, päästä juttusille ja jäädä ihmisten mieliin keskusteluiden ja ständin kautta. Tapahtumat helpottavat jatkokontaktointia.  Meille on tärkeää olla läsnä ja näkyvillä.

Millainen fiilis teillä on tapahtumista, jossa olette olleet mukana?

Ihan ehdottoman positiivinen fiilis. Kokonaisuus toimii. Tapahtumakumppanuus on vuosien kokemuksella meille hyvin tuttua ja tiedämme, mitä saamme, kun tulemme tapahtumapaikalle.  

Tunnelma tapahtumissa on kotoisa ja osallistujat ovat aina positiivisella fiiliksellä, mikä helpottaa keskusteluita. Olemme saaneet järjestäen erittäin hyvää palautetta ständistämme, kun Palvelutehdas-konseptiamme on ihailtu. Se on luontainen lähtökohta päästä kertomaan meidän tarinaamme.

“Yhteistyö Wakarun kanssa on sujunut erinomaisesti.

Jani Palmu, Justin

Miten valmistaudutte tapahtumiin? 

Olemme tapahtumavalmisteluissa hyvin systemaattisia. Meillä on tarkat tsekkilistat, mietittynä kuvamaailma ja jaettavat materiaalit osallistujille sekä pidämme tapahtumaan ’töihin’ tuleville henkilöille briiffit etukäteen. Meillä on tehty hyvä pohjatyö.   

Valmistautumisvaiheeseen liittyen haluan antaa Wakarulle kiitosta helppoudesta lähteä tapahtumaan. On hieno juttu, että me voimme vain toimittaa grafiikat ja saamme paikan päälle laadukkaat ständit. Tapahtumissa on ollut poikkeuksetta tyylikkäät, hyvännäköiset tilat! 

Mitä olette saaneet tapahtumakumppanuudesta? 

Meille arvoa on siinä, että tapahtumassa on tarkemmin rajattu, kumppanille oikea kohderyhmä. Rajatulla kohderyhmällä tuloksena on intiimimpi, kotoisa tapahtuma, jossa paikalla ovat asiasta aidosti kiinnostuneet. Olemme osallistuneet myös suurempiin massatapahtumiin, mutta niissä emme ole tavoittaneet oikeaa kohderyhmää ja niistä ei ole jäänyt käteen juuri mitään. 

Tapahtumista tulee paljon liidejä, keskusteluita kytee pitkään ja niitä käynnistellään vielä vuosienkin päästä. Tapahtumat palvelevat erinomaisesti myös käynnissä olevaa myyntiprosessia, kun tutustutaan paremmin ja kohdataan kasvotusten – näistä meillä on ainakin 10–15 esimerkkiä.  

Tapahtumakumppanuudessa on tuottopanossuhde kohdillaan. Rahallinen ja ajallinen panostus on maksanut itsensä takaisin monin verroin. Webinaarit ovat myös erinomainen keino, mutta ne eivät aja fyysisten tapahtumien kanssa samaa asiaa. 

Miten yhteistyö Wakarun kanssa on sujunut? 

Yhteistyö Wakarun kanssa on sujunut erinomaisesti ja tuottaja Elina on ihana! Yhteistyö toimii järjettömän hyvin. Kumppaniviestintä on oikea-aikaista ja sujuvaa. Palaute on otettu hyvin vastaan ja siihen on reagoitu nopeasti. Wakarun kanssa olemme saaneet sovittua joustavasti tapahtumapaketeista ja usein myös juuri meille räätälöity ratkaisu onnistuu.

Kenelle suosittelet tapahtumakumppanuutta? 

Suosittelen tapahtumakumppanuutta kaikille, jotka tarjoavat asiantuntijapalveluita. Kannattaa ehdottomasti lähteä mukaan, jos tapahtumasta löytyy sopiva kohderyhmä. Tapahtumat ovat hyvä paikka näkyä myös softafirmoille sekä erinomainen paikka aloittaville yrityksille saada näkyvyyttä. Mekin lähdimme hyvin varhaisessa vaiheessa mukaan, ja se on kyllä kannattanut! 

Justin Group Oy

Justin Group Oy on vuonna 2015 perustettu teknologiariippumaton asiantuntijayritys, joka tuottaa muotoilevan palvelunhallinnan asiantuntija- ja koulutuspalveluja.  Palveluissamme yhdistyy vankka palvelunhallinnan, palvelukehityksen ja -johtamisen osaaminen palvelumuotoilun hyväksi havaittuihin menetelmiin. 

Justin auttaa asiakkaitaan tuottamaan parempia, arvoa tuottavia palveluita, jotka ovat myös kannattavia ja täyttävät liiketoiminnalliset vaatimukset. Parempien palveluiden tuottaminen on mahdollista, kun palvelu ymmärretään ja suunnitellaan kokonaisuutena, sekä asiakkaan, että tuottajan näkökulmasta. Justinin asiakkaat ovat palveluita tuottavia organisaatioita sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. 

 
Justin | @justin 

Wakaru on osaamistalo, jonka ammattilaiset auttavat vahvalla kokemuksellaan asiakkaitaan onnistumaan. Tarjoamme vuosien kokemuksella parhaita käytäntöjä asiakkaiden liiketoiminnan ja henkilöstön jatkuvan kehittämisen tueksi. Asiakasyrityksemme lukeutuvat Suomen top 100 suurimpiin yrityksiin. Vuosittain valmennamme lähes 3 000 ammattilaista palvelujohtamisen ja projektijohtamisen edelläkävijöiksi ja järjestämiimme tapahtumiin osallistuu 4 500 ammattilaista. Asiakastyytyväisyytemme on korkea – lähes 100 % asiakkaistamme suosittelisi palveluitamme myös kollegalleen. Olemme sertifioitu ja hyväksytty koulutusorganisaatio (ATO, Authorized Training Organisation).

Wakaru | @LinkedIn

Hankekehityksen prosessikuvauksella monipuolista hyötyä Ilmattarelle

Lue lisää →

Viestintä- ja esiintymistaitojen kehittäminen luo onnistumisia Innofactorin projektipäälliköille

Lue lisää →

Ambientia

Yhteinen kieli vahvistaa yhteistyötä – Ambientia panostaa palvelunhallinnan osaamiseen

Lue lisää →