MarsLander®

Palvelutuotannon tehokkaan hallinnoinnin on oltava ketterää ja Leaniä ja meidän on toimittava tiimeinä, jotta ohjelmisto, laitteisto ja palvelut ovat synkronoituja ja pystyvät reagoimaan nopeasti muutoksiin. ITIL-kyvykkyydet ovat edelleen merkityksellisiä, mutta niiden on reagoitava nopeammin muutoksiin. Palvelunhallinnan on oltava ketterää. Mutta mitä se tarkoittaa?

Jotta asiakkaan kaikki tarpeet täytettäisiin, IT-tiimien on toimitettava nopeita, luotettavia, turvallisia ja virheettömiä ratkaisuja. Avaruudessa tapahtuvaa vikaa ei voida korjata helposti lähettämällä paikan päälle lähitukea.

Tapa, jolla meidän on tehtävä työtä MarsLander-tehtävän kanssa, on uusi. Opimme tekemällä matkan varrella. Meidän täytyy olla joustavia ja jatkuvasti oppia ja parantaa palveluitamme ja kyvykkyyksiämme pienin askelin varmistaaksemme, että olemme jatkuvasti asiakkaan tarpeiden mukaisia. Samalla olemme yhä riippuvaisempia kumppaneiden ja toimittajien ekosysteemistä, joiden on myös oltava mukautuvia ja joustavia tarpeiden muuttuessa.

Meidän on myös työskenneltävä moniosaavissa tiimeissä, jotta voimme jakaa tietoa, vähentää työvaiheita, estää väärinymmärryksiä ja varmistaa, että kaikki ovat linjassa asiakkaan tarpeiden toteuttamiseen ja työn virtauksen lisäämiseen.

Tällaiseen ympäristöön sijoittuu MarsLander -simulaatiopeli. Simulaatiopelissä opitaan 10-14 hengen ryhmällä palvelunhallinnan praktiikat, joukko työvälineitä työn ohjaamiseen ja monta oivaltavaa havaintoa ihmisten välisestä yhteistyöstä ja kommunikaatiosta.

 

Tästä MarsLander -simulaatiopeliin