Palvelujohtamisen valmennukset 

 

Tulevat ITIL 4 -valmennukset

ITIL® 4

Maailman suosituin palvelunhallinnan viitekehys sai uuden version – ITIL 4 on täällä!

Miten ITIL® 4 eroaa ITIL® v3:sta?

ITIL päivittyi keväällä 2019. Viimeisen 10 vuoden aikana organisaatioiden kyky tuottaa palveluita on kehittynyt merkittävästi. Tämä yhdessä toimintaympäristön muutoksen kanssa on luonut paljon hyviä uusia ideoita siihen miten tuottaa arvoa sidosryhmille. Uutta on lähestymistapa ja arkkitehtuuri palveluiden tuottamiseen. ITIL 4 heijastaa aikaa aiempaa paremmin ja osaa katsoa asioita tarkoituksenmukaisuuden, arvon ja ketteryyden näkökulmasta. Kehitystyö jatkuu ja syksyllä 2019 julkaisuvuorossa ovat jatkokurssit kirjoineen.

ITIL® 4 Foundation

Kurssi esittelee osallistujille palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Kurssin jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITILin käytön hyödyt organisaatiossa. Kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet suorittaa ITIL 4 Foundation -sertifiointitesti.

Kurssi on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä. Kurssi on suositeltava myös ITIL v3 Foundationin käyneille.

IT Infrastructure Library (ITIL) on kokoelma parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 4:n mukaan nämä palvelunhallinnan ideat ja käytännöt esitellään seuraavasti:

  • Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
  • ITIL 4:n 7 ohjaavaa periaatetta (guiding principles)
  • ITILin näkemys arvoketjuihin (Service Value Chain)
  • Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
  • 34 käytäntöä (practice), joista kurssilla käsitellään tarkemmin 18
  • Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean IT, Agile, DevOps, organisaation muutoksen johtaminen) poimittuna ja palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna

ITIL® 4 Foundation verkkokurssi

Jos sinulla ei ole mahdollisuutta osallistua julkiseen tai asiakaskohtaiseen valmennukseen, hanki sama oppimäärä verkosta! Myös verkkokoulutuksen pääset ostamaan Oppia.fi – Oppimisen verkkokaupasta. Hanki verkkokurssi täältä: ITIL 4 Foundation eLearning Course 30 days + eBook + Exam

 

 

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Tulevat ITIL 4 -valmennukset