CASM
Certified Agile Service Manager® – CASM -kaksipäiväinen kurssi tarjoaa johdannon ketterään palvelunhallintaan (ASM, Agile Service Management) sekä työkaluja sen soveltamiseen sekä ketteryyden idean integroimiseen palvelunhallinnan prosesseihin ja prosessien kehitykseen. Ketterä ajattelu parantaa IT:n vaikuttavuutta ja tehokkuutta sekä mahdollistaa IT:tä tuottamaan arvoa vaatimusten muuttuessa.
Oppimistavoitteet:
- Mitä tarkoittaa “olla ketterä”?
- Agile Manifesto, sen ydinarvot ja periaatteet
- Ketteryyden käsittteet ja käytännöt sisältäen ITSM, Kanban, Lean ja DevOps
- Scrumin roolit, tuotokset ja tapaamiset kun Scrumia sovelletaan tuotteiden ja prosessien kehittämiseen
- Ketterän palvelunhallinnan (Agile Service Managemen) kaksi näkökulmaa:
- 1 – Ketterä prosessin parantaminen (Agile Process Improvement) – varmistamaan että prosessit ovat leanejä ja tuottavat “juuri tarvittavan määrän” kontrollia
- 2 – Ketterä prosessin suunnittelu (Agile Process Design) – Ketterien käytäntöjen soveltaminen prosessien suunnitteluprojekteihin.
Kohderyhmä:
- Kuka tahansa ken on kiinnostunut oppimaan ketterien menetelmistä ja SCRUMista tuotteiden ja palveluiden näkökulmasta
- Työntekijät ja johtajat, jotka suunnittelevat, kehittävät tai muuten parantavat prosesseja
- Konsultit, jotka opastavat asiakkaitaan prosessien parantamisessa
- Sisäiset ja ulkoiset toimittajat
- Prosessien sidosryhmät
Lue valmentajamme Lari Peltoniemen blogikirjoitus:
Ketteräksi palvelupäälliköksi – miksi valitsisin CASM-kurssin?Lue kurssille osallistuneen Jenna Salon tunnelmista kurssin jälkeen: Miksi halusin CASM-kurssille?
Katso kaikki CASM-koulutukset