Palvelujohtamisen tehokurssi 

Kurssi esittelee osallistujille palveluiden johtamista, hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin 2020-luvulla 

Katso tulevat valmennukset

Palvelujohtamisen tehokurssi 

Kurssi esittelee osallistujille palveluiden johtamista, hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin 2020-luvulla 

Katso tulevat valmennukset

Palvelujohtamisen tehokurssi

Kurssi esittelee osallistujille palveluiden johtamista, hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin 2020-luvulla. Kurssin jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelujohtamisen avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat palvelujohtamisen lähestymistapojen käytön hyödyt organisaatiossa. Kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet ymmärtää toimintansa palveluorganisaatiossa ja puhua samaa kieltä kuin muut.

Kohderyhmä

Kurssi on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä. Kurssi tarjoaa tuoretta ja ajantasaista näkökulmaa palveluiden tuottamiseen erityiesti jos edellinen tutustuminen palvelujohtamiseen on tapahtunut ennen vuotta 2019.

Esitietovaatimukset

Kurssille ei ole esitietovaatimuksia.

Koulutuspäivän aikataulu

Koulutuspäivän aikataulu on klo 9-16.

Kurssin ohjelma

Kurssilla esitellään kokoelma parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. Kurssilla esitellyt palvelujohtamisen käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa Suomessa ja maailmalla. Kurssin sisältö on seuraava:

  • Palvelujohtamisen historia ja 2020-luvun ympäristö palvelujohtamiselle
  • Palvelujohtamisen peruskäsitteet
  • Palvelujohtamisen viitekehykset pääideoineen
  • Palvelujohtamisen tärkeimmät johtamiselementit
  • Hallintotapa, roolit ja vastuut palvelujohtamisessa
  • Palvelujohtamisen periaatteet
  • Kokonaisvaltainen lähestyminen palvelujohamiseen
  • Prosessit ja arvovirrat palveluissa
  • Palveluiden johtaminen läpi organisaatiorajojen
  • Jatkuva parantaminen palvelujohtamisessa
  • Palvelujohtamisen tärkeimmät kyvykkyydet
  • Palvelutason hallinta
  • Tietoturvanhallinta
  • Toimittajanhallinta
  • Sopimuksienhallinta
  • Saatavuudenhallinta
  • Kapasiteetin ja suorituskyvyn hallinta
  • Muutoksenhallinta
  • Konfiguraationhallinta
  • Jakelunhallinta
  • Julkaisunhallinta
  • Häiriönhallinta
  • Ongelmanhallinta
  • Palvelupyynnönhallinta
  • Herätteenhallinta
  • Palvelupiste

itSMF Finland ry on epävirallisesti suomentanut tärkeimmät käsitteet. Sanaston voita ladata TÄÄLTÄ.

Valmentajat

Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet palvelujohtamisen valmentajat.

Kurssimateriaali

Kurssimateriaali on suomenkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa. Suosittelemme oma tabletin tai läppärin mukaanottamista materiaalin selailemiseksi myös kurssin aikana.