ITIL® 4 Create, Deliver and Support 

Syvennä IT-johtamisen ja palveluhallinnan taitojasi 

Katso tulevat ITIL® 4 Create, Deliver and Support -valmennukset

ITIL® 4 Create, Deliver and Support 

Syvennä IT-johtamisen ja palveluhallinnan taitojasi 

Katso tulevat ITIL® 4 Create, Deliver and Support -valmennukset

ITIL® 4 Create, Deliver and Support

ITIL® 4 Create, Deliver and Support -valmennus opettaa Integroimaan erilaisia arvovirtoja ja aktiviteetteja IT:n mahdollistavien palveluiden ja tuotteiden luomiseksi ja toimittamiseksi sekä tukemiseksi. Moduuli myös opettaa, kuinka tuottaa innovatiivisia ja luotettavia teknologian mahdollistamia palveluita yhä kilpailluimmilla markkinoilla.

Kohderyhmä

Kurssi on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä.

Valmennuksen sisältö

Kurssin aikana opit:

  • Integroimaan ja erilaisia arvovirtoja ja aktiviteetteja IT:n mahdollistavien palveluiden ja tuotteiden luomiseksi ja toimittamiseksi ja tukemiseksi.
  • Käytännöläheisiä asioita organisaatiorakenteesta, tiimityöstä, moniosaavista tiimeistä, kulttuurin merkityksestä ja työntekijätyytyväisyydestä
  • Käyttämään Shift Left-lähestymistapaa
  • Hallitsemaan resursseja palveluntuotannossa
  • Hyödyntämään teknologiaa palveluiden tuottamisessa
  • Kuinka tuottaa innovatiivisia ja luotettavia teknologian mahdollistamia palveluita yhä kilpailluimmilla markkinoilla.
  • Jonojen hallintaa ja töiden priorisointia
  • Palvelunhallintaa monitoimittajaympäristössä
  • Hyödyntämään mm. seuraavia kyvykkyyksiä palveluiden luomisessa ja tuottamisessa
    – palvelumuotoilu
    – ohjelmistokehitys
    – jakelunhallinta
    – julkaisunhallinta
    – palveluiden validointi ja testaus
    – muutoksen tuki
    – palvelupiste
    – häiriönhallinta
    – ongelmanhallinta
    – tietämyksenhallinta
    – palvelutason hallinta
    – monitorointi ja herätteenhallinta.

Sertifiointi

Kurssilla suoritettavat harjoitukset valmentavat samalla osallistujia kurssin jälkeen suoritettavaan sertifiointitestiin.

  • Kysymyksien vaativuustaso: Bloomin taksonomian tasot 2-3
  • Monivalintakoe: yksi vaihtoehto neljästä on oikein, yksi piste / oikea vastaus ei miinuspisteitä
  • Tentti kieli: englanti
  • Tentin kesto: 1 tunti 30 minuuttia + 25% muille kuin englantia äidinkielenään puhuville
  • Kysymysten määrä: 40
  • Läpipääsyraja: 28/40 – 70%
  • Yksi piste / oikea vastaus
  • Oheismateriaalin käyttö ei sallittu
  • Osallistumisedellytykset: ITIL 4 Foundation sertifikaatti + osallistuminen kursseille
  • Sertifiointi ei vanhene
  • Toteutustapa: verkkotentti tai paperitentti viimeisen koulutuspäivän päätteeksi

Opetuskieli

Materiaalit ja sertifiointitesti ovat englanninkieliset, valmentaja puhuu suomea.